Ona je isto što i mala crna haljina u ženskoj garderobi, ima prilično zanimljivu istoriju, a mnogi kažu da je i „komad sa karakterom“ iako ne daje karakter svom vlasniku. Smatraju je modernom klasikom i nikad, ali baš nikad, nije izašla iz mode. Njeno veličanstvo – bela muška košulja.

Zašto se toliko piše o magiji privlačnosti pojedinih delova ženske garderode, njenim afrodizijačkim moćima na suprotan pol, analizira boja, textura…Niko da se seti da pita žene „Šta je to što bi nama zaustavilo pogled na nekom muškarcu?“. Verujem da dobar broj njih upravo će reći bela muška košulja. U moru različito obučenih, njen vlasnik nam prvi upada u oči. Da li je letnja, široka, lanena ili klasična i deo savršenog odela ili ležerno uklopljena uz farmerke…ona kao magnet deluje na lepši pol.

Njena simbolika se menjala kroz vekove, koliko dugo i traje njena istorija. Možda je rani 18.vek vreme njenog značajnijeg pojavljivanja, da bi početkom 19.veka doživela svoj staležni procvat. U to vreme ovaj odevni predmet nosili su samo muškarci, a belu košulju isključivo oni na visokoj društvenoj lestvici. Bela košulja je sama po sebi zahtevna svojom besprekornom čistoćom, što podrazumeva kratko nošenje i često pranje. To je sebi mogla da priušti samo vlastela. Kasnije, ona je postala dostupna većem broju muškaraca, pa se pojavila nova simbolika bele košulje. Sa pojavom masovne proizvodnje belu košulju su mogli da priušte sebi i ostali muškarci, nižih slojeva. Ali, s jednom razlikom što se njeno nošenje poštovalo. Znalo se kada se i kojim prilikama oblači bela košulja: odlazak u crkvu, na svečanost, ali nažalost i za sahrane. Početkom 20.veka nošenje bele košulje na golo telo smatrano je odraz stabilnosti i muževnosti muškarca. Takav muškarac je ozbiljan i njemu se može verovati. Interesantno je da se zbog ove simbolike  najviše belih muških košulja moglo videti među tadašnjim pripadnicima mafije, na jugu Italije. Setite se filomova Kum, Bilo jednom u Americi…

Nakon toga, poslednjih 50 godina, bela muška košulja je doživela razne modne uticaje na sebe, otišla je i u žensku garderobu i postala nezaobilazna klasika. Postala dobra investicija u klasičan, kvalitetan, „must have“  komad garderobe.  Nikad nije izašla iz mode, samo se ponekad prilagodi trendu u kroju, ili dopuni nekim detaljem, kako je to naglašavala često čuvena Coco Chanel : „Moda prolazi, stil ostaje“.

Ali, njena simbolika se nije mnogo promenila. I danas imamo mnogo zvučnih, muških imena koji su belu košulju izabrali kao svoj zaštitni znak u javnosti.

I šta je to u njoj tako magično privlačno kako i za njenog vlasnika, ali tako i za lepši pol? Pa setimo se kako je sve počelo, pojavila se da svog vlasnika odvoji od mase, da mu da moć. Ima li ičeg privlačnijeg za muškarca tada i sada od moći? Nema. Muški princip takmičenja uvek gura muškarce ka poređenju na raznim nivoima. Kod njih je uvek upaljen „senzor“ upoređivanja i „motor“ dokazivanja, kako neko reče. Uradiće sve što će njihovu moć potpiriti. Kao svaki opijat, tako i ona traži više. Da li je iko ko je imao moć stao? Ko je bio zadovoljan pozicijom do koje je došao i nije želeo dalje? Koliko je muškaraca zadovoljno samo sa jednom ženom, iako su verovali u datom trenutku da je ona sve što su ikad želeli. Suviše mali broj njih. Većina muškaraca ceo svoj život provede u traganju i osvajanju moći, često mešajući osećaj moći sa osećajem sreće. Sreću nikad ne pronađu, ali potroše život tragajući za nekim svojim „gralom“, koji im je indirektno nametnut od strane okoline. I igra moći traje i dalje. Opija vlasnike, ali deluje magnetski i na okolinu.

[hercules-gallery ids=“5938″ rowheight=“150″ margins=“5″ captions=“true“ randomize=“false“]

Bela košulja nekad, a danas je tu još mnogo toga pored nje što daje podršku osećanju moći. Ali ona i dalje traje, evo već 3. vek. I, i dalje muškarac u njoj deluje otmeno, prestižno, stilizovano, čisto, brižno, zrelo, muževno…za žene to je „muškarac koji zna“, rado bi mu se prepustile da ih štiti, dale ruku da ih vodi…on zna kuda.

Verujem, da će sledeći pogled na vašu belu košulju biti s posebnom pažnjom. Ali, vredi zapamtiti jedno pravilo: mora biti dobra. Kao kod nas žena sa haljinama: ako je haljina loša svi će primetiti haljinu, ako je dobra, svi će primetiti damu.

 

P.S. Neke dame oko mene, kao i ja, izabrale su da baš Daniel Craig bude maneken bele košulje ovog teksta. Ne, nije lep, ima zgodnijih, ali…

Related Posts