Svedoci smo vremena u kome se način kupovine definitivno menja. Ono što je za nas u Srbiji do juče bio standard od 25- 30% on line kupovine u odnosu na 70 – 80% off line, sada se menja. Neminovno možemo očekivati da će do kraja godine i kod nas (kao što je već u svetu) više od 70% trgovine obavljati on line. Drugačiji način kupovine zahteva neka drugačija pravila. Ovo su samo neka koja sam izvela radeći sa klijentima koji su imali on line prodaju usluga i proizvoda, ali i kao kupac”iz kreveta” :
1. Mesto gde “less is more” ne važi- Ovde se neko neće odlučiti za vas jer ste mu blizu, u komšiluku. Ovde su svi blizu i daleko. Odlučuje se na osnovu boljeg opisa proizvoda, performansi i slika koje proizvod predstavljaju . Naravno tu je i cena.. ali ove prethodne stavke su verujete mnogo značajnije i one treba da dočaraju proizvod koji ne možete videti, pipnuti , probati
2. Nadji me – morate se potruditi da sva raspoloživa “orudja” digitala upotrebite da vaš potencijalni kupac sazna za vas, da od sada ima mogućnost i on line kupovine. Morate biti mnogo jaki i veliki ili imati tako jedinstven proizvod da bi on vas potražio
3. Imate samo jednu šansu- ovde imate samo jednu šansu, ako pri prvoj isporuci to nije ono što ste predstavili da vaš proizvod jeste, kvalitet ne odgovara opisu… drugu šansu nećete imati. Ono što je još gore , takav “prevaren” kupac (on smatra da je prevaren) to će podeliti sa 7-8 ljudi oko sebe . U drugom slučaju, ako ispunite očekivanja, prvo što ste dobili stalnog kupca, drugo što će to svoje iskustvo (zadovoljstvo) s vama podeliti sa 2-3 osobe. Tako da .. sa kvalitetom nema igranja
4. Prvi utisak uvek bitan – Primarno i sekundarno pakovanje je vaša briga. Kupac mora da dobije proizvod kakav je naručio. Kako ćete ga upakovati, koji materijal, koja kurirska služba… to njega ne treba da zanima
5. Payment – ako želite kupca omogućite mu da plati vaš proizvod onda kad odluči da ga kupi. Šta to znači? Omogućite mu lako i sigurno plaćanje “iz kreveta”. Nemaju svi pay pal naloge, a tek uplata iz banke ili pošte.. zaboravite. Otićiće kod konkurencije koja će mu ponuditi lakši vid plaćanja nekom od kreditnih kartica recimo, ili pouzećem
6. Pre, posle i uvek Komunikacija – Omogućite kupcu da može da komunicira sa vama, sugeriše, pita, iznese poseban zahtev, pohvalu ili uostalom i nezadovoljstvo isporukom. Ovo su za vas neplaćena istraživanja koja ćete upotrebiti za dalje poboljšanje usluge, proizvoda ili asortimana
Ovo su neka zapažanja, ali verujem da ih ima još i volela bih da i druge moje kolege podele svoje mišljenje u nekoj kratkoj i razumljivoj formi (naše business izraze ostavimo za sastanke 🙂).