Avokado je na putu da osvoji tržište tropskog voća

Avokado je na putu da osvoji tržište tropskog voća, sa projekcijom da će do 2030. godine postati drugi najprodavaniji tropski plod. Premašiće ananas i mango, a avokado dobija na popularnosti širom sveta, posebno u Evropi, gde je postao drugo najvrednije uvezeno voće iz zemalja u razvoju.

Gledajući unapred, Sjedinjene Države i Evropa će i dalje biti glavni uvoznici avokada, zajednički odgovorni za 71% globalnih uvoza do 2030. godine. Uprkos rastućoj trgovini sa regijama poput Kine i Bliskog Istoka, biće ključno za uzgajivače i izvoznike da se fokusiraju na specifična tržišta sa neiskorišćenim potencijalom.

Globalna proizvodnja avokada će se do 2030. godine utrostručiti, sa zemljama poput Perua, Kolumbije, Kenije, Maroka i Tanzanije koje predvode ovaj rast. Ove zemlje su poslednjih godina zabeležile dvocifren rast u proizvodnji avokada, sa značajnim delom njihovih izvoza namenjenim evropskom tržištu.

U Evropi, potražnja za avokadom nastavlja da raste stabilno.

Kako bi dodatno podstakli potrošnju, trgovci često promovišu avokado kroz programirane promocije, koristeći njegovu popularnost za povećanje prodaje. Francuska prednjači kao najveće krajnje tržište za avokado, dok skandinavske zemlje beleže najveću potrošnju po glavi stanovnika. Uprkos usporavanju rasta u vodećim zemljama potrošačima, zemlje poput Nemačke, Italije i istočnoevropskih zemalja još uvek nude značajan potencijal za rast.

Međutim, zabrinutost za održivost baca senku na industriju avokada, posebno u vezi sa vodenim resursima i krčenjem šuma. Ovi problemi, prisutni u zemljama proizvođačima avokada poput Perua, Čilea, Meksika i Brazila, izazvali su pojačanu pažnju potrošača i pritisak da se usvoje održive prakse.

Kao odgovor na to, interes za organski proizvedenim avokadom raste, sa procenama koje sugerišu da organsko tržište čini između 13 i 15% ukupne prodaje avokada. Pored toga, promotivne aktivnosti i inicijative za brendiranje igraju ključnu ulogu u poboljšanju iskustva potrošača i pokretanju rasta tržišta. Promocija, inovacije i brendiranje unapređuju iskustvo potrošača i dostižu izuzetne nivoe. Ovo objašnjava zašto avokado prati snažan trend rasta. Brendiranje i promocija konstantno doprinose percepciji kvaliteta kod potrošača. Avokado je inovativan u promotivnoj vrednosti i jedinstven u svežem sektoru zbog nivoa inovacija… od svežih recepata za avokado za salate, doručak do zdravih sladoleda od avokada.

Dok će veći obimi na tržištu verovatno povećati potrošnju, nepredvidivost u proizvodnji i količinama snabdevanja predstavlja izazove za tržište avokada. Međutim, avokado je postao osnovni proizvod u većini evropskih prodavnica, sa ukupnim uvozom od 813.000 tona u 2022. godini.

Related Posts